14288 members
Login

Right Wing Group Attempted To Embarrass The WaPo, They Failed

Screengrab/Fox News/YouTube
A woman making false claims against Roy Moore had hoped to discredit the paper but showed their due diligence instead.

A secret sexual relationship with Roy Moore, a pregnancy and subsequent abortion, all at the age of 15 - this was the story Jaime T. Phillips brought to the Washington Post after its initial reporting on sexual misconduct allegations against the Republican candidate. But Phillips' account didn't add up, and it soon became clear to Washington Post reporters that the woman's story was untrue and her motives malicious.

A woman who falsely claimed to The Washington Post that Roy Moore, the Republican U.S. Senate candidate in Alabama, impregnated her as a teenager appears to work with an organization that uses deceptive tactics to secretly record conversations in an effort to embarrass its targets.

The Post did not publish the woman's story and openly questioned her motives, at which point she denied attempting the setup and decided to stop talking.

[O]n Monday morning, Post reporters saw her walking into the New York offices of Project Veritas, an organization that targets the mainstream news media and left-leaning groups. The organization sets up undercover “stings” that involve using false cover stories and covert video recordings meant to expose what the group says is media bias.

After two weeks of interviews and numerous attempts to catch reporters saying something embarrassing, Phillips only proved the Washington Post's rigorous standards in reporting.

“We always honor ‘off-the-record’ agreements when they’re entered into in good faith,” said Martin Baron, The Post’s executive editor. “But this so-called off-the-record conversation was the essence of a scheme to deceive and embarrass us. The intent by Project Veritas clearly was to publicize the conversation if we fell for the trap. Because of our customary journalistic rigor, we weren’t fooled, and we can’t honor an ‘off-the-record’ agreement that was solicited in maliciously bad faith.”

false